About Me

alor setar, kedah, Malaysia
~HaNI AqILaH MohD HAmDi~ ~21~ ~AlUmNi AssAk(ANAK SAINS KEDAH)~ ~DiPloMa SainS, uitm Arau~ ~Si GiGi BeSi~

:)

nuffnang

~FaMiLy :)~

~FaMiLy :)~
~no matter what..family come 1st after Allah~

Wednesday, May 7, 2014

~ZaLoRa iS sOoooOo baD~

assalamualaikum..

holla holla.. :)
hani nk cita satu benda ni..tapi bukan sumtin yang menarik sgt i guess..
ok..
dlm dua minggu lepas hani dengan ayah hani ada dapat hadiah dari digi yang berupa voucher RM 50 atas setiap satu nama untuk shopping di zalora..
disebabkan ayah hani x menggunakan voucher tersebut, makanya hani pun ambik lah..so hani ada RM 100 untuk beli barang dekat zalora..

nak dijadikan cita..hani bukanlah kaki shopping online sebab hani jenis rasa x puas hati x tengok barang tu dulu sebelum beli..
n FYI, hani x penah pun "jalan jalan" nk ber"window shopping" or whatever dekat zalora tu..kahkah :p
so..untuk menghabiskan voucher tersebut, hani pun jalan jalan laa dekat zaloraa..
masa 1st tym masuk website zalora, diibaratkan macam org yg 1st tym masuk pavi nk shopping..gituwww haaa perumpamaan..haha :p
sebab tercangak cangak jugak laa nk cari barang2 yang hani suka..haha
tapi dh lama sikit baru laa serasa mcm dah expert ckit dah..cewaahhh :p tipu jaa..huhu

cari punya cari..pilih punya pilih..hani pun order laa satu fragrance ni..
seingat hani..hani order hari rabu..
so hari khamis tu hani bayar balance yang dh ditolak dengan voucher tu melalui CDM..sebab hani juz guna satu voucher sahaja so dy just tolak RM 50..
lepas dah balik dari bank, hani pun bukak balik website dy nk isi maklumat pembayaran..dekat sini pun hani dah hadapi masalah di mana hani x boleh nk upload bukti transaksi..dah kena call customer service zalora =.="
then, dyorang hantar satu email n suruh hani attach bukti pembayaran tu dekat email..around pukul 5 lebih, hani dapat emel confirmation yg dyorang dh dapat bukti pembayaran tersebut..
bagi hani..lama gila kot dyorang nk komfemkan tu..dekat2 2 jam jugak laa..sabar jelah =.=""

so..the next ahad tu..hani keluar dengan nina g alor setar..
dalam rancangan hani, nak amek sekali laa barang hani tu..sebelum tu hani dh komfemkan dgn pihak zalora n dyorang cakap barang hani tu dihantar melalui courier GDeX..
klau GDeX hani taw dah..mmg x kan smpai rumah pnya nak nak rumah hani bukan dalam area bandar or dekat sgt dgn alor setar..slalunya kena amek dekat pejabat courier tu dekat shahab..
so hani lagi skali call zalora punya customer service nk tawu kedudukan barang hani tu..so bila hani masukkan no order hani, dy cakap no order hani x sah..peerhhh..
tym tu......hmmm try lagi n siap suruh nina tgk n check betol ke x no tu..
bila dh byk kali still sama..hani sedapkan hati hani ckp maybe dyorang x sempat kot hari jumaat tu..
so hani just biar tapi masih dgn harapan yg hani akan dapat barang dalam minggu tersebut yakni minggu lepas..

then, hari selasa hani pergi klinik gigi so ingat nk amek barang tu skali laa..
then bila hani call lagi sekali zalora..n kali ni hani mmg cakap terus dgn dy pnya bahagian customer service..
bila hani bagi no order semua, dy cakap barang hani dalam proses pemunggahan dekat gudang...
hani pun whatttttt????
fiuhhhhhh.... =.="
after so many days...baru nk punggah???okkkk..ffooiinnneeee....
so..hani letakkan target lagi..mungkin khamis hani dapat?
hani pun tunggu laa panggilan dari GDeX  hari khamis tu..mmg x dak lah sampai ke tengah hari GDeX nak call..
nak nak pulak haritu hani nk kena pegi KL..
so bila dekat KL terlupa la pasal barang tu..

then, tetiba hari isnin..yakni kemarin..around pukul 4.30 petang..hani dapat call dari GDeX yang kata barang hani dah sampai dekat pejabat dyorang..
at lasttt.........sampai jugak..fiuhh =.="
hani pun ckp laa yg hani akan amek sama ada hari rabu atau khamis memandangkan hani pun kt KL..

jadinya..anda bayangkanlah..berapa lama barang tu nk sampai???
lebih dari seminggu !! : /
kata bagus sangat lahh zalora ni..ternyata.. INDAH KHABAR DARI RUPA..

sebelum ni hani penah beli powerbank pineng secara online..
sgt efisyen hani rasa..
nk bagitaw bukti pembelian just bagi SEQ NO..x payah nk upload bagai..last2 dyorang nk tgk no tu jugak..
then dalam masa 2 hari dari hari hani buat pembayaran..hani dah dapat barang tu melalui pos laju..
hani mmg puji kepantasan pihak syarikat pineng branch malaysia..
sebabnya hani beli powerbank pineng tu direct terus dari kilang cawangan malaysia melalui official website pineng tu..
x melalui org tgh..

tapi untuk zalora ni..seriusly..
hani kecewa dengan service yang dyorang provide ni..
sorry zalora..
your service is truly bad !
hani pun tataw kenapa jadi mcm ni..bila tgk feedback org ramai..mcm ok ja semua..
tapi bila dh beli sendiri..
baru rasa..
adakah zalora yg dulu bukanlah yg sekarang??
entahlahh..zalora perlu tingkatkan lagi service dyorang kalau nk jaga customer..
dengan lambakan online shopping yg lain..
x mustahil zalora akan tenggelam kalau service masih sama macam ni..

jadi..tu jelah entry kali ni..
sekadar luahan hati pelanggan yang kecewa...
sekian..

No comments:

Post a Comment