About Me

alor setar, kedah, Malaysia
~HaNI AqILaH MohD HAmDi~ ~21~ ~AlUmNi AssAk(ANAK SAINS KEDAH)~ ~DiPloMa SainS, uitm Arau~ ~Si GiGi BeSi~

:)

nuffnang

~FaMiLy :)~

~FaMiLy :)~
~no matter what..family come 1st after Allah~

Saturday, September 22, 2012

~X saNgKa!! :O~

assalamualaikum...

hohohhhh...
ptg ni menghabiskan masa dengan rumate2..
(dayah + naaa)
dengan melayan u tube...

dari majlis perkahwinan irma hasmi..
ke seia sekata scha dan awal...
masing2 dok senyum sniri..hahaha
dah x sabar lettewww :p

n tetiba trjmpa klip video tiz zaqyah..
cover lagu someone like you,set fire to the rain nan pe lagi ntah..
tapi yg x sngkanya..
tiz zaqyah bleyh nyanyi..
suara dy sedap giler bapak lahh!!
sumpah x bohong....

x caya??
dengar ni...

 
tapi rasanyaa yg atas ni lagi sedap...

so lps ni tiz zaqyah klau agak2 x laku dlm lakonan..
bley la record 1 2 single..
buat backup..
hahak
 
k lahh..nk cita tu ja...
k bai!
hahaha :p

Friday, September 21, 2012

~ya Allah..maaf sangat2..~

assalamualaikum...

:(
ok..not in a good mood..
mood asyik swing sana swing sini..
hmmm2..
n org sekeliling yg dapat tempias kan..
hmmm..teruk lahh hang hani..


1st skali..hani sgt2 rasa bersalah dengan roomate2 hani yg hani syg sgt2..
terutamanya nina...
hani mnx maaf sgt2 naa marah naa untuk satu hal tu mlm lps test kimia...
:'( tym tu hani mngntuk sgt + x ley jwb sgt kimia..dgn harapan..bila tdo dpt lupa semua kimia2 tu sebab lps tu igt nk stdy maths..
then tiba2.....hmmm...
n hani marah naa...sorry sgt2...

2nd..qis...
qis,hani mnx maaf...bukan x nk layan qis pilih baju untuk qis g klas mlm tu..
cuma tym tu hani rsa tym tu genting sgt...
x lma dh nk test..n hani rsa serabut sgt..
n respon yg hani bgi kt qis sgt2lahh mengecewakan kan..hani taw.. :'(
ada gaya2 kasar..n x patut hani ckp mcm tu pun kt qis...
qis..hani mnx maaf...

3rd..fadhilah..
fadhilah..sorry sebab paksa2 hg suh gtaw mrkah kimia...
paksa hg dlm keadaan mood hg pun x ok kan..
bila aq fikir balik...
ibarat mcm hg paksa aq suh gtaw markah test maths aq..
tapi hg x penah pun paksa kan.. :'(
sbb hg taw msti aq x suka..msti ada jugak even ckit pun hg nk jaga hati aq kn..
tapi aq??
aq pulak paksa2 hg suh gtaw markah kimia...aq mnx maaf sgt2 wehh..
aq x pikiaq pun perasaan hg tym tu..
hg tgh sdih kaa...x da mood kaa..
aq x kesah pun kan... :(
fadhilah..sorry sgt2..aq taw aq ni bukan kwn yg baik sgt pun..
kdg2 x fhm org sekeliling aq...
n aq harap..kita still lagi mcm dlu..
gelak2..sembang2...sebab aq rasa..
aq la org yg paling rugi kalau kehilangan sorg sahabat mcm hg.. :'(
sebab kdg2...

"It's kind of sad how you still make my day"
:')


4th..ayu..
ayu,kesian ayu kan... :'(
hani taw mlm tu ayu nk melawak ja kan...
ntah knapa tiba2 mood hani berubah mndadak gila..
n gaya mcm termarah ayu dlm mesej tu..
:'(
n lps tu ayu hntr msj mnx maaf..padahal hani yg salah..
tapi hani x rep pun kan..hani ngaku..mula2 hani ada rsa marah ckit..
tapi lama2 hani rsa bersalah sgt ayu..
n ttba ja hani nangis..rsa brsalah sgt2 kat ayu..slalu jaa hani mcm mrh2 ayu.. :(
padahal ayu baik sgt dgn hani...hmmmm...


hani mnx maaf sgt2 ayu... :'( 

hmmm..
hani tataw..hani tataw..
dengan test maths yg mcm hapa lagi..
hani kena terima hakikat kalau2 hani kena repeat maths sem depan.. :'(
markah semua teruk gila gila gila!!

n bel..hani hantar final draft tadi..
juz tawakal ja laa...hani perbetul pun x banyak..
pada asalnya nk suh zati check..
tapi mmg x sempat..dy bagi balik essay tu lps hani dh hantar pun..
tapi hani x salahkan dy..sebab hani taw..dy pun sibuk dgn study dy...
dy cakap boleh tlg semakkan kat hani pun hani rsa dh ckup bertuah sgt2 dh... :')

ya Allah..serabutnya rasa...
rasa nk nangis jaa.... :'(


hani...jgn lemah sgt...
biasalah tu..mood tgh swing...mcm2 perasaan ada kan..sabar hani..
belajar untuk x melepaskan marah dekat sapa2 dh..
janji dgn diri sndiri..
even tgh sedih, marah or pape..
jgn libatkan org lain yg x tataw apa2...
dyorang bukan tmpt untuk hani lepaskan marah..
juz smile..gelaklah hani..gelak kuat2..
sebab yg tu ja yg mmpu buat hani lupa masalah2 hani kan??
ingat hani....
jga sama perasaan org skeliling... :(

n to nina,qis, fadhilah n ayu...
jujur dari hati hani...
hani mintak maaf sgt2 ats keterlanjuran hani..
perbuatan..perkataan...
:'(
 jauh di sudut hati hani..
hani rsa mnyesal sgt2...sumpah!



maafkan hani...
im not a good or perfect friend..
but ill try to be the best one...
forgive me.... :(

Thursday, September 13, 2012

~i Do reallY AppReCiAte iT~

assalamualaikum...

last tuesday..
someone gave it to me..

"alihkan matamu ke laut, airnya cantik membiru dan penuh ketenangan, tapi hanya ALLAH sahaja yang tahu rahsia di dalamnya, begitulah dengan kehidupan manusia. riang ketawa..tetapi hanya ALLAH yang tahu rahsia kehidupannya, jika kau rasa kecewa, lihatlah ke sungai, airnya masih mengalir biarpun berjuta batu menghalang, jika kau rasa sedih, pandanglah ke langit, kau akan sedar bahawa ALLAH sentiasa bersamamu..jika kau gembira, bersujudlah ke bumi tmptmu berpijak..sebagai tanda rasa syukur kepadaNYA.."

and almost everyday, since i got it..
ill read it esp b4 i close my eyes during night ..
coz ive made it as notes in my fon now :)
why??
coz it gives me something..
it makes me realized that im never alone..
learn to be someone that grateful and thankful for everything that Allah gave..

seriously..i do appreciate this..
thanks a lot to "her"..
that is the meaning of friendship :')

Sunday, September 9, 2012

~i haVe my owN rEaSon :)~

assalamualaikum...

menghitung hari untuk test ye hani??haha
tataw laa..malaih da nk tgk buku ptg2 cenggini..
baik buka lappy..layan youtube..lagi best ohh..
nk best lagi layan cita adam hawa..huhu :p

tapi ttba hani terfikir satu menda ni...
skali fkir mcm mcm x wajar jaa soklan ni..

"hani,kenapa ada certain kawan hg ckp "aku hg" n certain hg ckp "hani""??

haihh..ada jugak soalan mcm ni??

heyy come on laa.. :)
hani bahasakan diri hani..
mcm mana org tersebut membahasakan diri dy lahh..haihhh
x faham??

maksudnya..klau org tu membahasakan diri dy dengan nama dy..
haruslahhh hani membahasakan diri hani dgn nama hani jugak..
klau dy ckp "aku"..hani pun "aku" lahh..
haihhh..kenapa mesti timbul soklan mcm tu??? =.="
adeiii..




tpi selalunya..klau hani bahasakan "aku" "hang"..
maksudnya kira gila2 laa..
yo2 ooo ckit...
haha faham??ntahla nk ckp cena..
kira boleh berkasar-kasaran laa...hahaha
tapi tapi tapi..ada jugak yg hani ckp "hang" "aku" tpi x da la melawak kasar sgt..
tengok org jugak laa..haishhh..tataw la nk ckp cena...hattoii

n ada jugak kawan yg hani kenal bertahun2 lamanya..tpi still bahasakan diri hani dgn nama "hani"..
padahal kenal since form 1..
tapi dah dyorang pun bhasakan diri dyorang dgn nama..
x kan lahh hani nk p terjah ckp "hang" "aku"..
komfem2 kecik hati kawan tu kang..
not nice laaa..


so..no point la tnya hani soklan mcm tu lagi ok??? :)
menda tu biasa jaa..hani rasa semua org mcm tu jugak kan??
mustahil hani sorang..
org ckp..ikut keadaan.. :)

n hani lebih suka ikut rentak org..
means..klau si A mcm tu..bila hani dgn dy,hani pun akan ikut cara dy..
bila dgn si B yg ganas2 ckit ke..hani pun akn ganas2 jugak..hahaha
n hani rasa pun..kebanyakan org pun mcm tu kan.. :)
yeke??kalau x,diam sudahh..huhu :p


jadi..apa2 pun..ingatlah ini..



Friday, September 7, 2012

~BoLeh HaNi??~

assalamualaikum..

harini last klas tadi maths..ermm2..
paham jelah..:(

tapi harini sampai lambat ckit klas..
jalan dari starcom ke blok farabi..
rasa mcm jalan slow kot..
dok sembang2 dgn acik n nadia :)

so..masuk klas dok depan skali harini..dekat la dgn sir..
bila habis klas..acik n ayu kena padam whiteboard..
hani pulak dok tenung+susun2 ketas2 maths tu..
then sir tanya..

"hani boleh??"

terkejut hani..tapi yg bestnya..hani jawab dengan cepatnya..

"x boleh sir.."

sir pulak yg terkejut..n tanya apa yg x boleh..
hani pun gtaw laa ckit2..masa pun x banyak..

then,sir cakap...
x pe..usaha tu penting..buat latihan byk2..
dan yang lagi penting..
doa byk2 dekat Allah..insyaAllah semuanya ok..

thanx sir..nasihat2 sir mcm melekat ja kat hani..
maybe cara sir yg lembut..mudah diterima..

n sir tnya gred hani sem lepas untuk maths..
so hani gtaw laa..skali dgn part 1 hani gtaw..punyalaa kann..

hmm..runsing2..
saya runsing sir.. :'(
tapi..thanx sir untuk apa yg sir ckp tadi..


Thursday, September 6, 2012

~MathEMaTiCs!~

assalamualaikum...

disebabkan harini kelas BEL habis awal..
hani rasa ter rajin nk cari pasal maths..
haha mcm pelik kan..cari pekebendaa laaaa...

tapi ni laaa yg hani dapat..
mungkin hani da terlalu 'penat' dengan maths..
ya Allah..sabar  hani..nk habih dah sem..ckit ja lagi :')
kuatkan semangat aku ya Allah.......

dan hani ada terbaca sumtin benda2 ni..
:)


Adakah anda TAKUTkan subjek matematik? Adakah anda TIDAK SUKA subjek matematik? Adakah jantung anda seringkali berdegup kencang apabila tibanya waktu matematik di sekolah? Adakah keputusan matematik anda kurang memuaskan? Adakah anda merasai guru matematik anda garang dan menakutkan? Adakah anda merasai bosan apabila mempelajari matematik? Adakah anda rasa matematik bukan satu subek yang penting untuk dipelajari? Anda mungkin menghadapi masalah dalam mempelajari matematik. Ruangan ini akan membincangkan beberapa langkah bagi mengatasi masalah anda ini. Bagi keluaran kedua, kita akan membincangkan tentang pemikiran positif dalam mempelajari matematik.
Setiap pelajar pasti inginkan kejayaan dalam bidang akademik. Perasaan bahagia, puas hati, berbangga pasti hadir dalam diri anda apabila anda menempa kejayaan dalam apa bidang sekalipun. Tidak mustahil untuk anda berjaya dalam subjek matematik. Apkah langkah pertama bagi mencapai kejayaan ini? Mestilah anda harus membuang sikap dan tanggapan negatif tehadap matematik dan menggantikannya dengan yang postif.
Pertama sekali anda harus tahu bahawa anda tidak boleh lari daripada mempelajari matematik selagi anda berada di bangku sekolah. Oleh itu, adalah lebih mudah jika anda menghadapi subjek ini dengan penuh ketabahan, kesabaran dan keberanian. Minat yang telah lama anda kuburkan harus dihidupkan semula bagi memudahkan anda mempelajari subjek yang dikatakan sukar ini. Bersama-samalah kita berusaha mencungkil minat untuk mempelajari matematik.  
Terdapat beberapa langkah boleh anda ambil untuk jadi berminat untuk mempelajari matematik, iaitu:

1. Hiasi ayat-ayat perangsang dalam jiwa anda dan juga di sekeliling anda.
Ulangi ayat-ayat perangsang ini setiap hari untuk beberapa kali. Hiasi bilik anda, meja belajar anda, peti sejuk anda, kelas anda dengan kata-kata perangsang di bawah ini. Jadikan ia poster-poster yang ceria dan menarik perhatian demi melahirkan semangat untuk mempelajari matematik! Slogan-slogannya adalah seperti berikut, anda juga boleh mencipta slogan positif sendiri yang bersesuaian dengan diri anda:
§ ‘Semakin hari saya semakin mahir dalam bidang matematik’

§ ‘Saya boleh menguasai matematik’
§ ‘Saya semakin memahami matematik’
§ ‘Saya sentiasa rileks ketika mempelajari matematik’
§ ‘Saya yakin dengan kebolehan saya dalam matematik’
§ Matematik itu menarik!

2. Jadikan diri anda semangat untuk mempelajari matematik.
Untuk melahirkan semangat ini, anda boleh
§ mencari sebab mengapa anda harus mempejari matematik. Senaraikan seberapa banyak mungkin.
§ Mencari aplikasi matematik dalam kehidupan seharian. Anda pasti terkejut apabila melihat betapa banyaknya kegunaan matematik dalam kehidupan kita!
§ Bersemangat untuk pergi ke kelas dan menyalin nota
§ Bertanyakan soalan. Jika anda tidak memahami sesuatu perkara dalam kelas matematik, jangan takut untuk mengangkat tangan dan bertanya soalan. Guru sebenarnya suka apabila pelajar menunjukkan minat dalam subjek yang diajarnya. Guru amat suka apabila pelajar bertanyakan soalan di kelas.
 § Anda juga haruslah cuba menjawab dan menyelesaikan soalan dan latihan matematik yang guru anda berikan. Adalah bagus anda berbincang dengan rakan anda untuk menjadikan pelajaran ini lebih menarik. Sama-sama anda pasti boleh!

3. Banyakkan berdoa dan memohon kejayaan dari Tuhan.
§ Setiap kejayaan kita peroleh adalah sebenarnya datang dari Tuhan. Kita harus sentiasa menjadi hamba yang bersyukur di atas segala pemberianNya. Saya menggalakkan setiap hari anda, memohon dari Allah s.w.t (bagi yang muslim) supaya diberikan kejayaan dalam setiap perkara yang diceburi. Ikhlaskan diri anda untuk lakukannya demi mencari keredhaan Allah s.w.t, demi melihat kebesaranNya, demi mendekatkan diri kepadaNya dan demi menjadi hamba yang lebih, bersyukur, sujud dan tawadduk kepadaNya. Allah s.w.t pasti mendengar setiap doa hambaNya.
§ Amalkan doa penerang hati setiap kali memulakan pelajaran dan jangan lupa membacakan Bismillah sebelum memulakan sesuatu pekerjaan. Harapkan pertolongan dan perlindungan dariNya dalam setiap langkah yang anda ambil, Allah s.w.t suka dan sayang kepada insan yang sentiasa mengingatiNya, mengagungkanNya dan bersyukur akan setiap pemberianNya.
§ Jangan lupa untuk tunaikan solat lima waktu dan membaca Al-Quran setiap hari untuk menerangkan hati dan memudahkan ilmu masuk ke jiwa anda. Amalkan zikir dan selawat dan sentiasa meminta ampun akan dosa-dosa yang anda telah lakukan.
Hati yang ikhlas, dan niat yang luhur untuk mencari keredhaanNya pasti menempa kejayaan!

4. Percaya anda boleh!
Jangan biarkan tanggapan orang mengkaburkan niat anda untuk berjaya. Jangan biarkan mereka mematahkan semangat anda! Jangan biarkan mereka pijak kepala anda! Yakin pada diri bahawa dengan usaha yang gigih, pemikiran yang positif, kejayaan pasti milik anda!
Dalam keluaran akan datang kita akan membincangkan pembelajaran matematik yang berkesan.

insyaAllah..hani pun boleh..usaha hani usaha! :')

Sunday, September 2, 2012

~alHaMdulillAh..AnAk SeDaRa Baru :)~

assalamualaikum..
:)
harini rasa ringan tangan pulak nak taip2 ni..
huhu

ok sebenarnya hani baru dapat anak saudara baru :)
baby boy...nk kata baru sangat x dalah..tapi baru jugak laa..haha :p
23/8/2012..


comel??
haha surely..
tapi hani kadang2 x faham dgn org yang datang tgk..mesti cakap ceni..

"ehh2..comelnye..muka macam sabri laaa.."

hani yg dengar ni.....BIAR BONAR?????asal laa hani x nmpk langsung pun baby ni iras sape..
atau..ayat tu common ayat punya..haha mksud hani,klau g tgk baby bru lahir mesti kena cakap baby tu iras mak ke..bapak ke...cm tu ehh???haha :p

idk lahhh.....nama baby ni???unknown..bapak dy kat terengganu skrg..tgh keja..insyaAllah minggu depan skali lagi balik bru letak nama..perhhh..jgn x sempat sudaaaa...

yg syioqnya pagi khamis tu acik tnya..

"adik nmpk jubah merah acik?"

haha tym tu hani mcm x fokus sgt soklan dy..sebab tgk mata acik bengkak teruk aihhh..
aikkk..nangis pulak ke acik aq sorang ni..
last2 aq geleng je..dgn jawab "tak.."
haha x memberangsangkan langsung jawapan aq kan... :p
then,baru taw yg dy dok tahan sakit since 3 pagi lagi...
msuk2 dlm keta trus da nangis2 x tahan...perhhhh..takut hanii :(
then..kul 10 lbey abg sabri call acik da selamat bersalin.. :)

hani???
ouh hani mcm tu laa..
baru tersedar dah ada 3 org anak saudara... :)

tapi..lit bit sedih..haha y??
yarhhh...hidup terasa sunyi..auwwwww!!gedik punye ayat!haha
x delah..bila org yg slalu hangout dgn kita tym cuti..tgk wayang+karoke+bowling skali..
skrg da x boleh buat semua tu dah dgn kita...sebab dy ada fokus lain.. :')
yup..jauh di sudut hati hani...
sedih la jugak..x kan x sedih..tipu..............huhu
tapi tu la lumrah kehidupan..
>>>sedih wehhhhh!!!!!<<< :'(

so..sesapa yg ada kakak abang adik yg belum kahwin..
ADIK??
haha
yelah..mana taw adik TERlangkah bendul kawin dulu...haha
luangkanlah masa dgn dyorang..appreciate setiap detik dgn dyorang.. :')
sekarang mungkin korang x rasa pape..
once dyorang da kawin or something else..then,u'll know.. :')


##sedar x sedar..3 september semakin menghampiri.. :')##