About Me

alor setar, kedah, Malaysia
~HaNI AqILaH MohD HAmDi~ ~21~ ~AlUmNi AssAk(ANAK SAINS KEDAH)~ ~DiPloMa SainS, uitm Arau~ ~Si GiGi BeSi~

:)

nuffnang

~FaMiLy :)~

~FaMiLy :)~
~no matter what..family come 1st after Allah~

Thursday, May 31, 2012

~tu la haniiii......~

assalamualaikum.. :)

pertama sekali hani nk ucapkan tahniah kepada kwn2 hani yg mana dah berjaya tamatkan pengajian di matrik..
n da taw result..ye dok??
dapat taw sorang kawan hani ni dapat 4 rata...wahhhh..hebat kan?? :))


hani??
haha masih jauh perjalanan ni...
haritu ada mesej dgn ayu...
ayu kata...ayu pun rasa satu perasaan yg sukar nk digambarkan dengan kata2 bila tgk kwan2 dah habis matrik dgn cemerlangnya...
menyesal ke x masuk matrik???
bagi hani x pun..
ya..itulah persaan yg hani pun tataw nk cakap macam mana..
ibarat kata ayu jugak...

org slalu kata...
bila kita gagal...jgn melihat lagi kegagalan itu..
yaaaa...mungkin...
tapi bagi hani...hani mungkin x kan pandang kembali kegagalan hani dulu kalau hani betul2 berusaha untuk spm dulu...
hani taw..usaha hani x byk...sedih kan??haha


bayangkan..mlm2 org len stayup..stdy..hani??
stayup kt tangga..dok bersembang..pekejadahnyaaaa????hahaha
bila masuk dorm..mmg da lambat..buat keja jap..then terus tdo..
ibarat kata mlm tu org len dapat 60%..hani 10% pun belum tentu...
sedeyy sangat..haihhhh awatla tym tu x sedar.......

masuk stdy room pulak...mmg x ley nk fokus pun..
mmg akn ada 'sumtin'.......so pala utak mmg ke arah lain laaa........
sedey kan???haha
nk kata tym tu hani dok mesej mr.M yg dulu dipoja poja pun x jugak..haha
sbb klau hani tgh stdy..o dy tgh stdy..jarang jugak nk msj..
mlm2 pun jap jep..

tapi masa dihabiskan di tangga terlalu byk...
haihhhhhh kalau boleh repeat tym tu............
bodoh betul trasa....


tu laa..salah diri hani..sebab x sedar mana satu yg lebih penting...
bila dah sedar..
apa salahnya hani cuba menghindarkan diri hani dari "perkara" yg hani rasa byk mmberi effect -ve kpada hani tym spm dulu..
org cakap jgn cari salah org len..
yess..hani x slahkan org lain...mmg salah hani yg leka dgn perkara2 x penting...
cuma x salah kalau hani tinggalkan tabiat lama kan.. :))

ahaaa..sebelum hani terlupa..tahniah kepada junior hani yg penah rapat dulu dgn hani..
dapat mara..semalam ttba dapat mesej dari dy.,.



yarhh..nmpknya dy still igt kt hani..dgn mndapat berita gembira dari dy..
smoga dy berjaya dalam stdy dy kelak.. :)


dan..hani...
semoga semangat hani sentiasa ada untuk menghabiskan diploma dgn jayanya.. :)
biarlah lambat..asalkan lambat hani ni berhasil dgn dpt cgpa yg bagus nnti..aminnn :))
smoga Allah mempermudahkan segala urusan hani..
hani x kan biarkan perkara lama menghantuiku..
selagi hani boleh elak daripada'nya'..hani akn sedaya upaya mengelaknya..
dgn harapan dy tdk akan mengganggu hani lagi.. :))


2 comments:

  1. goodluck hani..:) berusahalah..insyaAllah..bila kita usaha nak ubah nasib kita, Allah akan bersama2 membantu perjuangan kita...sesungguhnya Allah lagi menilai usaha kita daripada resultnya..lepas dah usaha sungguh2 tue..tawakal je pada Allah..tp yg penting mmg kena sgguh2 le xde main2 lgsung..yg spm jgn dok tgok sgt.kalau nak tgok..tgok sbg pgjaran je..km ni skrg ase inferior jugak dikelilingi org2 sgt rjen dan pandai kat tmpat km..tp xpa :) kita sama2 berubah nak jd lebih rjen dan bsungguh2 ye hani :)
    "Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib suatu kaum kecuali kaum itu sendiri yang mengubah apa apa yang pada diri mereka ” surah ar-Ra'ad ayat 11
    > kalau kite xubah diri kite spe g nak ubah kite kan?? :)
    ikhlas from hani triple h

    ReplyDelete
  2. huhu tq feeza :) appreciate sgt apa yg feeza kata ni..yup..x da sapa pun dpt ubah diri kita mlainkan diri sndiri..
    bkn nk tgk sgt spm..tpi rasa mnyesal tu byk sgt..tpi x pala as pngajaran kan..tu laa duk sebelah feeza bkn nk p blajaq skali dgn feeza..duk main2 lagu tu gak..huhu
    feeza pun good luck.. :) kkdg bgus gak duk dgn org rajin,pandai..ckit sbyk dpt gak ckit2 ilmu dari depa..
    hani pun bersyukur sgt skelas dgn acik,ayu,peto yg byk tolong hani.. :)
    once gain,tq feeza..smoga feeza brjaya dlm stdy feeza jugak :))

    ReplyDelete