About Me

alor setar, kedah, Malaysia
~HaNI AqILaH MohD HAmDi~ ~21~ ~AlUmNi AssAk(ANAK SAINS KEDAH)~ ~DiPloMa SainS, uitm Arau~ ~Si GiGi BeSi~

:)

nuffnang

~FaMiLy :)~

~FaMiLy :)~
~no matter what..family come 1st after Allah~

Thursday, May 31, 2012

~tu la haniiii......~

assalamualaikum.. :)

pertama sekali hani nk ucapkan tahniah kepada kwn2 hani yg mana dah berjaya tamatkan pengajian di matrik..
n da taw result..ye dok??
dapat taw sorang kawan hani ni dapat 4 rata...wahhhh..hebat kan?? :))


hani??
haha masih jauh perjalanan ni...
haritu ada mesej dgn ayu...
ayu kata...ayu pun rasa satu perasaan yg sukar nk digambarkan dengan kata2 bila tgk kwan2 dah habis matrik dgn cemerlangnya...
menyesal ke x masuk matrik???
bagi hani x pun..
ya..itulah persaan yg hani pun tataw nk cakap macam mana..
ibarat kata ayu jugak...

org slalu kata...
bila kita gagal...jgn melihat lagi kegagalan itu..
yaaaa...mungkin...
tapi bagi hani...hani mungkin x kan pandang kembali kegagalan hani dulu kalau hani betul2 berusaha untuk spm dulu...
hani taw..usaha hani x byk...sedih kan??haha


bayangkan..mlm2 org len stayup..stdy..hani??
stayup kt tangga..dok bersembang..pekejadahnyaaaa????hahaha
bila masuk dorm..mmg da lambat..buat keja jap..then terus tdo..
ibarat kata mlm tu org len dapat 60%..hani 10% pun belum tentu...
sedeyy sangat..haihhhh awatla tym tu x sedar.......

masuk stdy room pulak...mmg x ley nk fokus pun..
mmg akn ada 'sumtin'.......so pala utak mmg ke arah lain laaa........
sedey kan???haha
nk kata tym tu hani dok mesej mr.M yg dulu dipoja poja pun x jugak..haha
sbb klau hani tgh stdy..o dy tgh stdy..jarang jugak nk msj..
mlm2 pun jap jep..

tapi masa dihabiskan di tangga terlalu byk...
haihhhhhh kalau boleh repeat tym tu............
bodoh betul trasa....


tu laa..salah diri hani..sebab x sedar mana satu yg lebih penting...
bila dah sedar..
apa salahnya hani cuba menghindarkan diri hani dari "perkara" yg hani rasa byk mmberi effect -ve kpada hani tym spm dulu..
org cakap jgn cari salah org len..
yess..hani x slahkan org lain...mmg salah hani yg leka dgn perkara2 x penting...
cuma x salah kalau hani tinggalkan tabiat lama kan.. :))

ahaaa..sebelum hani terlupa..tahniah kepada junior hani yg penah rapat dulu dgn hani..
dapat mara..semalam ttba dapat mesej dari dy.,.



yarhh..nmpknya dy still igt kt hani..dgn mndapat berita gembira dari dy..
smoga dy berjaya dalam stdy dy kelak.. :)


dan..hani...
semoga semangat hani sentiasa ada untuk menghabiskan diploma dgn jayanya.. :)
biarlah lambat..asalkan lambat hani ni berhasil dgn dpt cgpa yg bagus nnti..aminnn :))
smoga Allah mempermudahkan segala urusan hani..
hani x kan biarkan perkara lama menghantuiku..
selagi hani boleh elak daripada'nya'..hani akn sedaya upaya mengelaknya..
dgn harapan dy tdk akan mengganggu hani lagi.. :))


Thursday, May 24, 2012

~ReUnIoN putEri Sm sAInS SulTaN MohAmAd JiWa 0610~

assalamualaikum.. :))
lama rasanya x da coret apa2 kat sini..
"coret" gitu...
kelasss kau nyahhhh!!hahaha

kali ni hani nk cita pasal reunion batch hani..
reunion skolah...
wpun x ramai yg pegi tapi ramai gak laa..
(penin x ayat??hahaha)

yg pegi dlm 17 kot..ntahla..x sure la hani..x sempat nk kira..haha
tapi yg igt ada..

1.ayin
2.nabilah
3.dyni
4.ayu
5.nini
6.mira
7.che datasya
8.che nad
9.zati ekceli
10.wafa
11.ijah
12.hajar
13.ayuni
14.bekton
15....
16..
17.hani

haha..ntahla..x igt laa..

tempat  semua ni disuggest oleh cik najah..
tgk2 dy x g pulak..kurenggg betul kan..haha
kitorang reunion dekat chalet salak denai..
dekat yan...

hani,dyni,nini,ayu,bekton g skali..hani yg drive..
che,ayin,nab,mira,che nad naik satu keta..ayin yg drive..
terkejut???jgn terkejut..kecik2 cili padi taw..
huhu

yg lain2 tu dtg sniri n ayah ayuni yg hantar..
hani n da geng smpai sana dalam pukul 11 lbih cm tu laa..
smpai jep sana tgk ayin yg satu jeta dengannya dah smpai..n tgh masak..
che nad masak kelasss kauuuu!!mcm mak2 masak tuh...
sedap gilew..sumpah x bohong...
rasa bangga ada kawan2 yg layak kawin dah..ouchh! =.=" haha

then,kitorang makan sambil layan melodi..
wpun dalam hati masing dah tergedik2 nk mandi kolam..huhu


dalam gilew kolam ni..klau hani atas dari dada laa..
kalau ayin..terus dagu..hahaha :p
lepas solat suma..terus terjun dalam ni..
air dy mmg sejuk laa..sebab air dari air terjun..

berenang punya berenang...
x tahan dah..naik tepi kolam jap..tersadai jee..huhu


tengah syioq2 mandi kolam..
geng2 yg naik dengan ayuni sampai..
hajar,ekceli,wafa..
depa solat n makan2 dulu..pastu terus join kami yg tengah mandi ni..huhu

mmg meriah gilew laa lam kolam tu..
bila semua dah masuk skali..haha
ayin dgn nab pulak g beli bola getah kat luar..

kami pun terus main ala2 bola baling kolam laaa..haha
bahagi dua group..
group hani ada dyni,ekceli,che datasya,wafa n sapa lgi ntah...
ayin,hajar,ayu,nab,che nad satu geng..haha
mmg best gilew la main tuu...
hajar main ganas gilew kott..huhu
tpi group hani yakni grup "olelelele" menang dgn mudahnya..
sebab dyni mmg amek port sebelah goal je..
kira shooter laa..hahaha

agk lama dah main..kami pun stop laa..penat gilew kot..lenguh habih belakang2 badan...
haha
then aq,mira,ijah,dyni,hajar,wafa sembang2 tepi kolam..
yg nab,che,ayin masuk awai g..tdoq..haha
nk dekat asar suma pakat kluar kolam,mandi n solat..
then rehat2 jap..

ptg tu,mira ajak g beli ais kacang..
so aq bawak la kuar mira,dyni,bekton n ekceli g pantai murni..beli 4 bungkus laicikang n ais kacang..
then g pekan yan jap bli kopok lekor suma..
kira ptg tu mkn laicikang dgn ais kacang laa..huhu

mlm lepas maghrib..
dyorang start buat api untuk bbq...
tak taw la bapa ekor aym yg nab n ayin beli n perap..
tapi mmg banyak laa...

~sebahagian ayam yg belum dimasak~

~ayam yg tengah di bbq~

ada jugak hotdoq n udang..
mmg best gilew..
wpun penat,tapi bila gelak2 dgn kwn2..hilang ckit rasa penat tu...
kitorang mkn dlm pkul 10 lbih..
tu pun x habis..
n bley masak skali dgn nasi goreng esok paginya...

pkul 12 lbeyh kot..geng2 bilik hani suma da tdo..nntok punya pasal kan..
hani sebilik dgn dyni,bekton,hajar,ayu,nini,mira..
hani dengan bekton tido bwh jep..yg lain ats katil..sebab x muat..haha
chalet tu ada dua bilik jep..
yg lain2 satu bilik..
tpi ada ekon..kira ok laa..n disediakan lingkaran nyamuk yg guna eletrik tu..
mmg byk gilew nyamuk..dlm hutan kan...

esok pagi lepas solat...
dgr dyorang dok bising dah dekat dapur..
mmg tawn la dyorang nk buat nasi goreng..
yg syioq nya budak2 bilik hani ayu n hajar ja yg kuar..
hani dgn yang lain2 smbung tdo balik..
teruk kan??hahaha :p bila dah siap..nab n ayin serbu bilik terus kejut untk makan..haha

kitorang checkout dkt kul 10 gak laa...
sempat amik2 pic dulu...

\


lps checkout terus g skola...
b4 tu..kitorang g fairy sbelah tesco tu dulu..
sebab nk beli kek untuk cikgu smpena hari guru kan..
tpi kek tu mira yg sponsor..
dua bijik kek..tiramisu n choc biasa..

tym tengah2 duk tengok kek..
ttba ayin duk panggil2 hani mcm panik jaa..
lps tu dy tnjuk dekat luar kt keta kitorang..
terkejut gilew tgk pacek mpsp duk saman keta kami..
cissss!!!
haha 
dan2 hani duk nmpk muka mak...ya Allah..mati aq!
bru tingat yg hani x pamer kupon parking..
yelahh..hani mana ada pun kalu nk pamerkan pun..
dlm keta livina ada laa sebab duk g tgk homestay..
dlm keta merah ada yg mpas je..

then bila tgk notis tu..
kena 30 hinggit..
nasib laaaa.....
kena bayar dekat sp plaza..
bincang2 dgn ayin..lps g skola bru nk g byr..

dkt skola..best pulak terasa jmpa cikgu2..
gaya layanan dyorg da lain... :)
yela..kitorang pun da kuar skola...
yg best bila tgk cikgu2 mkn kek tu..terasa puas sgt.. :)
dihargai..huhu
jumpa junior dyorang datang salam..
bagus jugak laa..
haha

lps g skola..kitorang g vm jap..
pekena tutti frutti dlu..
then che nad pulak blanja pizza..
biasa laaa..budak2 dpt biasiswa la katakan..hehe mira n che nad :p
best gilew kan dyorang.. :)

lps g vm..
kitorang g byr saman dekat sp plaza..
mmg org cakap x yah bayar..frau pun ckp..
tpi sumpah hani takut klau mak n ayh taw..
sebab tu dkt highway..bwak mmg 110kmj laa..haha x brani kot..haha

lps tu..msing2 balik umah..

apa yg dapat hani katakan..
hani happy sgt dgn reunion kali ni..
lgipun kwn2 hani suma bkn yg jenis berkira :)
susah nk jmpa kwn2 mcm dkt skola bila kita da kluar nnti..
x kan sama :)



.




Thursday, May 10, 2012

~DaRi BaPaKu PuLaNg..Ke KeMbAli~

assalamualaikum.. :)
hari ni hani nk share masa hani skola rendah dulu..huhu
apakah??
tengok tajuk pun x faham kan?
haha

berkaraoke??
elok kahh??haha
yaa..certain org cakap..

"eii..ntah pa2 la g karaoke..buruk bebeno!"

setengah org cakap..

"elehh..karaoke je pun..dgn kawan2..perempuan pulak tu!bukan jantan pun!"

haha
macam2 kan..
hani pulak..yaa..hani akui hani penah jugak pergi karaoke..
dengan kakak n kawan2..
tapi x kisahla kan..
yg hani nk cita..mcm mana hani mula taw..
apa itu karaoke???

kisahnya bermula apabila...
hani suka sangat nyanyi lagu "BAPAKU PULANG DARI KOTA" tu..
ntah apa tajuk dy,..
so masa darjah tiga..waktu kelas muzik belajar lagu ni..
bila cikgu tanya..sapa nk nyanyi???
hani la gatal sangat g angkat tangan..so menyanyila..siap mic gitu..haha
bila tiba hari anugerah cemerlang..
tetiba guru kelas hani suruh g bilik muzik lepas sekolah..hani ni x kisah balik awal ke lewat..
sebab g skola naik basikal..huhu

bila masuk bilik muzik..hani nmpak ramai kawan2 hani,,
tapi yg darjah 4 dan 5..
tym tu kawan je semua..mana ada seniority suma ni..
tetiba cikgu panggil nama hani..

"aqilah..kamu nyanyi lagu ni"

dan terus keluar lagu ni dekat tv....

~kembali-intan sarafina~

lepas nyanyi seround..
cikgu pun cakap yg hani akn buat persembahan untuk anugerah cemerlang nanti..
kawan2 hani yg lain..
hafizah nyanyi lagu pasrah-erra fazira..suara dy memang sdap..tekong nasyid smpai peringkat negeri..huhu
zubir nyanyi lagu hadirlah mustika-spin..

itulah kisahnya perkenalan pertama hani dengan KARAOKE..
dan perkara ini berlanjutan sampai ke darjah 5 ke 6 ntah..lupa pulak..5 rasanya..

masa darjah 5 pulak..
kali ni hani disuruh buat persembahan untuk hari guru..
tapi kali ni juz dengan hafizah sebab zubir dah keluar skola..
hani nyanyi lagu asmara ini-fazley..


walaupun hani rasa mcm x kena ja dengan hani..
tapi hani nyanyi jelah..haha serius rasa pelik gila nyanyi lagu ni..
hafizah pulak nyanyi lagu badarsila-siti nurhaliza.

hani ingatkan bila dah nyanyi kira habisla..
tapi tidak rupanya..haha
cikgu yg dok latih hani nyanyi tu nk buat persembahan..
dy nak nyanyi lagu dua insan bercinta-eva dan ezad..


lagu duet..then tetiba dy panggil hani naik stage..
arghhh..mmg hani men nyanyi jelah..sebab dy x gtaw hani pun lagu ni..
tapi nasib baik laa..semuanya okehh..

dan bila naik darjah 6..
no more no more..haha
dah rasa malu dah..tambah2 pulak hafizah pun dah keluar..
mmg x la hani nk nyanyi sorang2..
haha..

Tuesday, May 1, 2012

kemamang!!

assalamualaikum.. :)
kali ni hani nk kongsi percutian hani ke terengganu..
ehh!percutian ke??
x delah cuti sangat sebenarnya..tujuan asal nk melawat mak mertua acik yg masuk hospital..

so..petang jumaat tu,,angah pun turun ke kl dari johor sebab nk join gak..
hani pun ape lagi..happy ouhh..nk jumpa anak2 sedara yg nakal2..huhu
then,mlm dlm pkul 10 kitorang mulakan perjalanan..
naik dua kereta..satu keta angah..satu keta acik..n macam biasa laa..aq bwak keta acik..

tym nk masuk highway duke..masyaAllah..
banyaknya kereta..mmg jam teruk laa..
n makin teruk la hani nk control clutch,minyak n gear..lenguh kaki uhh!

selepas mengharungi semua kesesakan..kami memasuki lebuhraya pantai timur..
dan dekat sini..hani diuji oleh kereta2 yg banyak..dan laju2!!fuhhh =.="
hani ni nak kata cekap sangat bawak kereta x delah sangat pun..
cuma kalau selalu bawak ok la..n klau bawak dlm kl pun mmg kereta byk..tapi x delah laju2 dyorg bawak..paling laju pun 90/100 km/j cm tu la..
ni dekat highway mmg..perhhh!

mmg banyak gilew kereta..dan pada pendapat hani mungkin warga kota nk mnghabiskan cuti hujung minggu dekat genting kot..
dan bila sampai genting sempah..dengan jalan yg ala2 dekat jelapang..
mmg kereta lorong kanan x putus2 laa..n laju2..
hani ni slalu keep left je..huhu mklumla,bawak x gopoh..ecewahhh!!haha :p

dan bila dah duk lorong kiri..mmg habuan dy lori2,treler segala bagai laa..
n tym nk naik bukit,hani dok blakang satu treler ni..n treler bila naik bukit paham2 laa..kalau kluar kereta lari lagi lju..huhu
then hani pun bagi la signal kanan..dengan yakinnya nk potong laa..
hani tgk side mirror n crmin pndg blakang tu..
rasa mcm satu kereta ni jauh lagi..hani pun dgn penuh gayanya nk masuk lorong kanan..
tetiba.....
kereta tu bunyikan hon..mangaii!!!!
terkezut den..hahaha
padan muka hani..dah tau diri rabun x nak pakai spek..lps tu nmpk lampu kereta pun kembang semacam je..haha
dua kali kot hani kena hon :p

elok masuk highway karak..
kereta pun dah x banyak n jalan pun ok laa..
mngantuk toksah cakap,,haha acik kt sebelah tersengguk dah..
mak kat belakang tataw laa..huhu
then berehat jap kt RnR temerloh dlm stgh jam..
dan meneruskan perjalanan ke kemaman..
tym tu kpala hani mmg dah berdenyut2 sakit..tahan mengantuk..
elok masuk daerah kemaman je..hani pun suruh la acik bawak..sebab sangat2 x tahan dah!haha
kami sampai umah abg sabri dalam pukul 4 pagi cam tu la..

keesokan harinya..
adam pulak merengek nk tido hotel+berenang kt swimming pool..
budak2 zaman sekarang................haha
so,angah dengan abg din pun carila hotel dekat2 situ..
jumpa laa satu hotel ni..
awana kijal golf,spa and beach resort..



so petang tu dyorang check in hotel..
n hani pun ikot!hehe nyibuk je kan :p

so..ptg tu..kami turun la bawak hero dgn heroin ni mandi kolam..
uihhhh seronoknya bukan main!!
haha








keesokan harinya..yakni ahad..
kami pun pulang semula ke kuala lumpur..