About Me

alor setar, kedah, Malaysia
~HaNI AqILaH MohD HAmDi~ ~21~ ~AlUmNi AssAk(ANAK SAINS KEDAH)~ ~DiPloMa SainS, uitm Arau~ ~Si GiGi BeSi~

:)

nuffnang

~FaMiLy :)~

~FaMiLy :)~
~no matter what..family come 1st after Allah~

Sunday, March 11, 2012

~uiTm..AnAk MelAYu~

salam... :)
selama ni mungkin aq rsa macam..
uitm..
is nothing...
lekeh..ntah pape...

tpi..ntah napa aq bru sdar sumtin..
sumtin yg buatkan aq syg negara aq..aq syg BANGSA aq..
maybe sbab aq dekat uitm..byk pendedahan yg dibuat untuk sedarkan yg bangsa melayu..
makin lama..seolah2 hak tu makin kurang..bangsa2 asing yg lebih..

n bila aq malas study..mesti aq dengar 2 lagu uitm ni..hehehhh uitm dihatiku n wawasan setia..
poyo x??
haha x kisahla..yg penting skunk ni bila dngar lagu ni..
mesti bulu roma menegak je..rsa smacam..huhu :)



Lirik Lagu UiTM Di Hatiku
Wujudku di sini di tanah anak merdeka
Bagai obor ilmu memayungi putra putrinya
Pelopor hidup budaya bangsa,agama, negara
Pembentuk akhlak manusia agar jadi sempurna

Ku yang melangkah ke sini ingin mempelajari
Rahsia di muka bumi dengan cara hakiki
Tunjukkan aku jalan ilmumu untukku ku menuju
Destinasi cita-cita negara dan bangsaku

Majulah bangsa
Maju negara
Berkat usaha jaya MARA
Kami berikrar akan berjasa
Hingga kita berjaya……demi bangsa

Watikah yang kumiliki kan kusemat di hati
Janjiku kepada pertiwi untuk menabur bakti

Ku sempurnakan seikhlas hatimembela negara
Doa restu ayah bondaku untuk semua
UiTM…usaha taqwa mulia.



Wawasan Setia Warga UiTM

Bersatu kita warga UiTM
Kita bangsa perkasa
Taat dan setiaku untuk negara
Penuh semangat waja

Kita…jangan mudah terlupa
pengorbanan, perjuangan anak bangsa
Kita…jangan mudah terleka
kemajuan,keamanan yang ada
Kita…berterima kasih
pada pemimpin-pemimpin negara
Kita… rasa penuh bersyukur
kerahmatan, kemuliaan darinya


Kamilah pendokong, pewaris bangsa
Kamilah pendaulat, bangsa Malaysia
Kamilah warga berwawasan

Untuk Negaraku.

Komposer: Sahar Sa’di Hashim
Lirik: Dato’ Prof. Dr. Ahmad. Hj. Zainuddin



so..kesimpulannya..wlupun uitm x sehebat usm..ukm..
tapi aq bersyukur sangat..
di sini aq mula fikir bangsa2 aq...
and macam mna kalau pristiwa 13 m3i jadi balik??
cuba dengar lagu ni...


pilihanraya kali ni...
ntahla..walupun aq blum ckup umur untuk suma ini..
aq cuma terfikir..
ea laa..pemikiran remaja belasan tahun mcm aq..

aq terfikir..andaikata kerajaan yg menang..
kemungkinan ras*ah makin meningkat..permainan kotor..
tapi andaikata pula pembangkang yg menang..
silap2..uitm pon x da..
o..dyorang bukak uitm kepada bukan bumiputera..
so..hilang hak2 orang melayu...

dats y..aq ckp..plihanraya kali ni..kkdg mnakutkan..
sbb percent pmbangkang nk mnang tinggi..
aq x cakap aq sokong sape2..jz..nilah yg terlintas dlm fikiran anak remaja belasan tahun macam aq..

##maafkan saya jika ada yg tersalah..sy hnya meluahkan rasa hati..apa yg terlintas di fikiran saya..##

Saturday, March 10, 2012

~nIcE StOrY~ buat SESIAPA yg punya RAMAI PASANGAN dan...TUUUTTTT!!

Wanita 1 : Betul U sayang I ??


Lelaki : Ye sayang, I tak tipu.


Wanita 1 : U nie, jangan laa pegang2 I..


Lelaki: I pegang sikit je sayang..


Wanita 1 : Tak nak laa.. Kalau terlanjur macam mana?


... Lelaki : Kita kahwin laa.. I jumpa keluarga u ..
Wanita 1 : Betul? U nak kahwin dengan I?
Lelaki : Betul sayang.. Sumpah.. u diam je . jangan cakap apa-apa.
I pegang sikit je.boleh ye sayang??

Setahun selepas itu. . .

Wanita 1 : Sampai hati..U tipu I.. Dulu u kata nak nak kahwin dengan I.
Tapi bila u dah dapat. U nak kahwin dengan perempuan lain..

Lelaki : I lelaki, U ingat I nak kahwin dengan perempuan yang
senang-senang I boleh dapat? I nak perempuan yang suci..
Bukan macam u, yang senang-senang bagi tubuh pada lelaki
yang bukan bergelar suami. U ingat I bodoh nak kahwin dengan U?

Wanita1: Sampai hati u cakap macam tu, dulu.. Masa u nak,
macam-macam janji manis u bagi. Tapi sekarang u salahkan I?

Lelaki: I lelaki.. I cuma nak uji u je.. Tapi dah u bagi,I ambil laa. .

Wanita1: U memang lelaki tak guna.. I menyesal kenal dengan u..

Lelaki: U menyesal? Tapi I puas.. Jangan lupa datang kenduri I nanti.

Wanita1: U akan dapat balasannya nanti . .

Lelaki tersebut kemudiannya mendapat jodoh wanita yang diimpikannya.. MALAM PERTAMA LELAKI DAN WANITA YANG BARU DINIKAHINYA.

Lelaki: Sayang… I love u so much..

Wanita 2: Me too sayang..

Lelaki: I bertuah kahwin dengan u.

Wanita 2 : I pun, sayang.. I ada something nak beritahu kat u..
Lelaki: Apa dia sayang?

Wanita 2 : Sebenarnya.. u bukan lelaki pertama yang tidur dengan I..
I pernah tidur dengan semua teman lelaki I.. Untuk suka-suka je..
Cari kepuasan sebelum kahwin.. Tapi bila nak kahwin,I cari lelaki baik
macam U untuk jadi suami I.. U tak kisahkan?

Lelaki: WHAT?????????????????? (terkejut)







Allah S.W.T berfirman, “Perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.”(An-Nur’:26).

Firman Allah S.W.T: “Dan jangan
lah kalian mendekati zina. Sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang buruk.” (Al-Israa’: 32)

(walaupun zina di alam maya ye anak2..sama2 terkutuk je..jijik!)